Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З 1 січня набув чинності закон про ліквідацію Фонду соціального страхування та передачу його функцій Пенсійному фонду.
З 1 січня набув чинності ухвалений парламентом та підписаний Президентом України Володимиром Зеленським законопроєкт №3663 “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, який передбачає ліквідацію Фонду соціального страхування та передачу його функцій Пенсійному фонду.
Таким чином, функції соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності(виплати по лікарняних), від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання будуть передані до Пенсійного фонду України і його територіальних органів.
Йдеться, зокрема про допомогу у разі тимчасової непрацездатності (100% середньої зарплатні – перші 17 днів за рахунок страхувальника, починаючи з 18 дня – за кошти соціального страхування;
одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності
щомісячні страхові виплати, які залежать від ступеня втрати професійної працездатності;
виплати непрацездатним членам сім’ї в разі загибелі потерпілого.
Відповідно, стягнення та погашення заборгованості із страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, пенсійне страхування, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, у тому числі в судовому порядку, у справах про банкрутство, за виконавчими документами, провадження за якими відкрито до дня набрання чинності цим Законом, будуть здійснювати територіальні органи Пенсійного фонду України.
З дня набрання чинності законом платники страхових внесків, платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та отримувачі виплат (матеріального забезпечення) є такими, що зареєстровані (взяті на облік) Пенсійним фондом України. Їх перереєстрація не здійснюється.
Пенсійний фонд оброблятиме персональну інформацію про українців без обмежень Закон передбачає надання доступу Пенсійному фонду органами державної влади до власних інформаційних систем, які містять інформацію, зокрема і конфіденційну про фізичних осіб.
Пенсійний фонд та його територіальні органи отримали право:
1) отримувати інформацію шляхом електронної інформаційної взаємодії з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, електронної системи охорони здоров’я, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Єдиної державної електронної бази з питань освіти, Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, інтегрованої міжвідомчої інформаційно-комунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон, інформаційно-аналітичної платформи електронної верифікації та моніторингу, централізованого банку даних з проблем інвалідності з метою забезпечення виконання покладених на нього завдань відповідно до законодавства України. Отримання інформації шляхом електронної інформаційної взаємодії з Єдиного державного демографічного реєстру та інтегрованої міжвідомчої інформаційно-комунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон, здійснюється з використанням єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України;
2) перевіряти обґрунтованість видачі, продовження листків непрацездатності і документів, що є підставою для їх формування, на базі інформації з електронних систем та реєстрів;
3) одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій (у тому числі від органів доходів і зборів, банківських, інших фінансово-кредитних установ) та громадян - суб’єктів підприємницької діяльності відомості щодо використання страхових коштів;
4) перевіряти достовірність відомостей, поданих страхувальником для отримання страхових коштів, дотримання порядку використання страхувальником наданих йому страхових коштів, відмовляти у фінансуванні виплат у разі відмови або перешкоджання страхувальником проведенню перевірки, виявлення фактів подання страхувальником до уповноваженого органу управління недостовірних відомостей або порушення порядку використання страхових коштів;
5) отримувати необхідні пояснення (у тому числі в письмовій формі) з питань, що виникають під час перевірки;
6) накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону;
7) вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування;
8) порушувати відповідно до законодавства питання про притягнення посадових осіб до відповідальності за порушення законодавства про соціальне страхування, вимагати надання інформації про вжиті заходи тощо.
Крім цього кількість співробітників фонду зросте
Юридичне управління парламенту розкритикувало рішення про надання безпосереднього доступу Пенсійному Фонду до баз державних органів, вказавши на ризик вільного поширення конфіденційної інформації. Попри це документ було завізовано Главою держави і він набув чинності.